Obecnie influencerzy odgrywają ogromną rolę w promocji marek. Influencer marketing może przynieść ogromne korzyści firmom, jednak należy zadbać o przemyślaną strategię współpracy z liderem opinii. Dlaczego warto skorzystać z usług agencji influencer marketingu?
Dlaczego warto współpracować z influencerami?
Wykorzystując pozycję influencerów na rynku, marka może w prosty sposób wpłynąć na decyzje zakupowe odbiorców. Polecane przez blogerów czy vlogerów produkty stają się bardziej wiarygodne w oczach potencjalnych klientów. Wówczas wiedzą, że kupują sprawdzony produkt, znają nie tylko jego zalety, lecz także wady. Uczciwy i transparentny influencer nie boi mówić się o wadach produktów, jednak zwykle są przedstawione w taki sposób, że nie wpływają na ich odbiór. Współpraca z influencerami pomaga markom osiągać lepsze wyniki niż niejedna kampania reklamowa o dużym budżecie. Popularni i lubiani twórcy cieszą się dużym zaufaniem wśród swojej społeczności. Dzięki temu odbiorcy mają pewność, że dokonali wyboru najlepszego z możliwych. Oglądając wideo lub czytając artykuł, mogą poznać działanie produktów, sposób ich wykorzystania czy najważniejsze cechy.
Agencja influencer marketingu – sposób na skuteczne kampanie
Współpraca z influencerami wymaga opracowania odpowiedniej strategii. Dzięki temu kampanie mogą mieć uporządkowany przebieg i mierzalne wyniki. Jak wygląda opracowywanie i realizacja działań? W porozumieniu z marką agencja influencer marketingu definiuje cele i estymuje wyniki kampanii. Dzięki temu specjaliści mogą obrać właściwy kierunek dalszych działań. W dalszej kolejności konieczne jest ustalenie grupy docelowej kampanii, a co za tym idzie, sposobu komunikacji w wybranych mediach. Kluczową kwestią jest wybór odpowiednich influencerów zaangażowanych w kampanię reklamową. W zależności od jej celów i obranej strategii specjaliści z agencji content marketingu mogą zarekomendować współpracę zarówno z topowym influencerem, jak i kilkoma lub kilkunastoma twórcami o mniejszym zasięgu.
Agencja content marketingowa dopasowuje kanały komunikacji, biorąc pod uwagę największą aktywność fanów influencera. Każda kampania reklamowa musi mieć zdefiniowane KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności np. zasięg, liczba reakcji, komentarzy czy wejść na stronę internetową. Następnie agencja content marketingu przedstawia szczegółowy raport z przebiegu kampanii oraz rekomendację dalszych działań. Należy pamiętać, że przygotowanie dobrej strategii marketingowej wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego, doświadczenia i wiedzy dotyczącej aktualnych trendów.